۹۷۱ بازديد

انواع انجین موتورسیکلت ها

حتماً شنیده اید که همیشه در کنار نام موتور سیکلت ها یک عدد با مقیاس CC  به نمایش در می آید. در این مطلب می خواهیم انواع انجین موتورسیکلت را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم این انجین ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند. این مطلب شامل توضیحاتی جامع از همه چیز در مورد حجم انجین انواع موتور است و می تواند برای علاقه مندان به دنیای وسایل نقلیه موتوری دو چرخ بسیار جذاب باشد.

 موتور سیکلت های سبک و سنگینی که در این مطلب راجه به آن ها صحبت خواهیم کرد، شامل موارد زیر هستند:

  • انجین های 100 سی سی
  • انجین های 125 سی سی
  • انجین های 175 سی سی
  • انجین های 250 سی سی
  • انجین های 350 تا 400 سی سی
  • انجین های 500 سی سی
  • انجین های 600 تا 750 سی سی
  • انجین های بالای 750 سی سی

انجین های 100 سی سی

این نوع انجین ها بیشتر برای موتورسیکلت هایی استفاده می شود، که به منظور تردد در خیابان های داخل شهرهای پر ترافیک طراحی شده اند. این نوع موتور سیکلت ها برای جاده های خاکی نیز گزینه های بدی نیستند. در واقع حجم احتراق انجین این موتورها 100 CC است.

انجین های 125 سی سی

موتورسیکلت های 125cc مرسوم و معمول ترین انواع موتورسیکلت ها هستند. این نوع از موتورسیکلت ها نیز برای مصارف درون شهری مناسب هستند و به دلیل نسبت راندمان به مصرف سوخت بسیار به صرفه به نظر می رسند، گرچه باید خاطر نشان کرد که این نوع از وسایل نقلیه به هیچ عنوان برای جاده مناسب نیستند.

انجین های 175 سی سی

انجین های 175 سی سی بیشتر بر روی موتورهای مناسب فضای خاکی و بیابانی مشاهده می شوند. علت این امر آن است که موتورهای بیابانی نیاز به قدرت بالایی داشته و احتیاج به سرعت چندان بالایی ندارند.

انجین های 250 سی سی

این مدل انجین ها نیز حجم آن ها از 250 تا 300 سی سی تغییر می کند و می توان گفت که اغلب شرکت های موتور سیکلت سازی موتوری در این مدل تولید کرده اند. این نوع انجین ها تقریبا در تمامی موتور سیکلت ها با کاربری بیابانی ، شهری ، مسابقه و enduro کاربرد دارد.

انجین های 350 تا 400 سی سی

موتورسیکلت هایی با این حجم انجین بیشتر کاربرد ورزشی داشته و به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

انجین های 500 سی سی

این نوع انجین در واقع معرف یک انجین پر قدرت است در این مدل مصرف سوخت اهمیت زیادی ندارد و از این مدل در موتور سیکلت های خیابانی و همچنین موتور سیکلت های مسابقه ای بکار می برد.

انجین های 600 تا 750 سی سی

این نوع انجین ها معمولا در موتور سیکلتهای شهری و برون شهری یا همان توریستی استفاده می شود.

 

انجین های بالای 750 سی سی

موتورسیکلت هایی با این حجم انجین در دسته موتورهای فوق سنگین قرار می گیرند. این دسته از موتورها، سرعت بسیار بالایی داشته و مصرف سوخت زیادی نیز دارند.

منبع: http://darr.ir/motorcycle-engine-differences/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.