۱,۰۰۲ بازديد

در کشور ترکیه علاوه بر خرید ملک می توان از اجاره ملک به سود خوبی رسید. فقط باید اطمینان پیدا کنید که به کشور ترکیه آشنا هستید. همانطور که همیشه توصیه می کنیم قبل از انجام برنامه های بزرگ از وکیل و حسابدار خود مشاوره بگیرید.
تقریبا حدود ۶۰٪ از اتباع خارجی که در کشور ترکیه خانه میخرند هدفشان اجاره دادن آن می باشد. بدیهی است که این افراد هدفشان این است که از طریق اجاره دادن ملک سودی کسب بکنند. خیلی های دیگر از کسانی که دارای خانه هستند خانه هایشان را به صورت تصادفی به خانواده , دوستان و آشنایان اجاره می دهند .

 

آیا باید برای اجاره ملک از آزانس املاک کمک بگیریم؟

به طرز عجیب و غریبی, تصمیم شما در مورد اینکه می خواهید چگونه ملک خود را اجاره بدهید یکی از اولین تصمیماتی است که باید آن را انجام دهید. این به این دلیل است که اگر شما تصمیم بگیرید از یک مدیر حرفه ای و یا آژانس املاک استفاده کنید. اگر قصد دارید ملک خود را از طریق یک آژانس حرفه ای اجاره بگذارید قبل از انتخاب نهایی منطقه ای که ملک را خریداری می کنید ببینید که در این منطقه از اجاره بها چه بازده ای به دست می آورید و قبل از انجام کار بهتر است با یک آژانس مشورت بکنید.. اکثر مردم در درجه اول ملک خود را به مردم کشور خود اجاره می دهند. چندین دلیل برای این کار وجود دارد. نبود مهارت زبانی و سهولت مدیریت احتمالا شایع ترین موارد است.

 

اجاره ملک کوتاه مدت

بسیاری از مردم که برای بازدید به کشور ترکیه می روند ترجیح می دهند در آپارتمان ها و یا خانه ها (به جای هتل ها ) اقامت کنند. همانطور که گردشگران بیشتر و بیشتری وارد ترکیه می شوند، شانس گرفتن پول بیشتر برای خرید و اجاره ملک وسوسه انگیز می شود. اجاره کوتاه مدت به معنی اجاره دادن ملک به چند نفر برای یک دوره از سال ( عمدتا در طول فصل گردشگری برای تعطیلات، یا گاهی اوقات، برای محل کار، که معمولا اجاره به مدت چند هفته طول خواهد کشید). شما باید آگاه باشید که دنیای اجاره ملک به سرعت در حال تغییر است. این واقعیت نه تنها در ترکیه بلکه در اکثر نقاط جهان اتفاق می افتد. اکثر کشورها در تلاش هستند تا با شرکت هایی مانند Airbnb آشنا شوند که افزایش قابل توجهی در تعداد ملک های موجود در بازار را دارد. آنها همچنین کنترل کیفیت ملک مورد پیشنهاد را خیلی مشکل می کنند تا از مطابقت مالیات صاحبخانه و دیگر وظایف در ترکیه مطمئن بشوند. در حال حاضر، قانونی بودن اجاره های کوتاه مدت در ترکیه بسیار بحث بر انگیز است. به این دلیل است که برای صاحبخانه رعایت تمام قوانین در محدوده اجاره بسیار دشوار است.
به طور خاص, باید نکات زیرا در نظر بگیرید:

  • اجاره کوتاه مدت ملک به عنوان یک کسب و کار شناخته می شود. پس فعالیت های تجاری حتما باید ثبت شوند و شما باید مالیات کسب و کار را پرداخت کنید.
  •  در وضعیت اضطراری فعلی، مالکان مجبورند که به صورت روزانه به پلیس اعلام کنند چند نفر در ملک شان می ماند. اگر این کار را نکنید جریمه می شوید. خبر خوب این است که این اعلام کردن می تواند به صورت آنلاین انجام شود. اما هنوز یک کار وقت گیر است. مقامات از طریق Airbnb توجه ویژه ای به اجاره ها می کنند که نسبتا ردیابی برای آنها آسان است .
  •  طبق الزامات ایمنی اجاره کوتاه مدت بطور ناخوشایندی بین قوانینی که هتل ها اداره می شوند و قوانینی که مربوط به اجاره خانه در طولانی مدت است قرار می گیرد.
  • شکایت همسایگان: زمانی که ملک برای کوتاه مدت اجاره داده می شود همسایگان از سر و صدا خیلی شکایت می کنند. سکونت های کوتاه مدت به همسایه های شما احساس امنیت نمی دهد زیرا آپارتمان شما برای چند ماه یا چند هفته اجاره داده شده است. شکایت از طرف همسایگان توجیه دیگری است که مقامات به دنبال سرکوب اجاره کوتاه مدت هستند.
  •  اگر ملک شما در مشاع یا مجتمع آپارتمانی می باشد، هیچ قانونی برای مقابله با خانه های اجاره ای برای تعطیلات وجود ندارد.

کجای ترکیه باید ملک بخرید یا اجاره کنید؟

انتخاب منطقه ای که شما در آن ملک می خرید یا اجاره می کنید مهم ترین تصمیم شماست. این امر مخصوصا زمانی مهم می باشند که بخواهید برای تعطیلات کوتاه مدت ملکی را اجاره کنید. چنین مکانی در ترکیه وجود دارد که به راحتی می توانید ملک خود را اجاره دهید و نظم دهید. مناطقی هم وجود دارند که امیدی به انجام این کار ندارند.
فاکتورهایی که موقع تصمیم گیری در مورد اجاره درنظر می گیرید با فاکتورهایی که موقع خرید ملک برای استفاده شخصی می گیرید کمی متفاوت می باشد. همچنین آنها با توجه به ارباب رجوع مورد نظر و روش ترجیحی شما برای مدیریت ملک متغیر می باشند.

https://tourangasht.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.